#Blog
Gepubliceerd op 26/11/2021

 

 

Investeren in een goede organisatie

Het beheer van een mede-eigendom in België vereist dat u elk jaar verschillende administratieve en boekhoudkundige documenten invult.

U moet ook:

  • Algemene Vergadering (AV) organiseren
  • Naleven van meerdere deadlines, waaronder de verzending van de uitnodigen van de AV en de bijhorende notulen
  • Werken opvolgen
  • Op de hoogte blijven van de wet
  • Het personeel van de residentie gaan begeleiden
  • De komst en vertrek van nieuwe mede-eigenaars beheren
  • Enz.

Het is geen geheim. Om op tijd te zijn en je verplichtingen na te komen, moet je in jezelf investeren.

Met Excel-spreadsheets, herinneringen in je agenda, een archiefsysteem voor de post, enz. is een vrijwillige syndicus net zo goed georganiseerd, zo niet beter, als een professionele syndicus!

 

Anticiperen om overhaaste beslissingen te voorkomen

Een goede organisatie bespaart u een hoop moeite, maar door te anticiperen kunt u volledig voorbereid zijn op eventuele vertragingen of disputen.

Vergeet niet dat u een gebouw beheert waar andere mede-eigenaars, huurders en mensen van buiten de residentie bij betrokken zijn.

U bent in zekere zin de beheerder van uw residentie en deze functie verplicht u te anticiperen op tal van beslissingen of problemen, zodat u niet voor een onoverkomelijk feit komt te staan.

 

Mede-eigendom in eigen beheer

Het bereiken van een akkoord met alle mede-eigenaars bewijst dat u de capaciteit hebt om een residentie te beheren.

Als vrijwillige syndicus kunt u zoveel mogelijk taken intern aanpakken om te voorkomen dat u een beroep moet doen op dienstverleners. Zo kunt u bijvoorbeeld het onderhoud van de gemeenschappelijke ruimten of groenvoorzieningen toevertrouwen aan een andere mede-eigenaar.

U vermindert daardoor de administratieve lasten en verlaagt tegelijkertijd de kosten voor de mede-eigendom.


“Het Syndic Yourself-platform is ontworpen voor mede-eigenaars. Dit heeft ons in staat gesteld de beheerskosten te drukken, en ons de flexibiliteit en snelheid van handelen gegeven waar alle mede-eigendommen nood aan hebben.”
florenceFlorence, 6 appartementen


 

Gebruik maken van de voordelen van technologie om uw dagelijkse werk als vrijwillige syndicus te vergemakkelijken

Zoals de gezondheidscrisis heeft aangetoond, kan technologie de communicatie en organisatie verbeteren.

Het gebruik van software om uw dagelijks werk als vrijwillige syndicus en de communicatie tussen alle partijen te vergemakkelijken, is een goede beslissing.

Voordelen van digitale hulpmiddelen :

  • Modernisering van het syndicusberoep
  • Vermindering van de administratieve lasten
  • Maak uw taken nog interessanter en meer lonend

 

 

Ondersteuning krijgen bij het beheer van uw mede-eigendom

Het beheer van een mede-eigendom vereist kennis van een aantal zaken, met name vanuit juridisch en reglementair oogpunt.

Om te vermijden dat u verdwaalt in het doolhof van het beheer van mede-eigendommen, kunt u zich vanaf het begin van uw mandaat door Syndic Yourself laten begeleiden.

Syndic Yourself is veel meer dan een platform om vrijwillige syndici te ondersteunen bij hun dagelijkse taken. Wij worden de bevoorrechte aanspreekpartner en zullen u helpen bij uw dagelijkse taken.

Onze deskundigen op het gebied van boekhouding, recht en management van mede-eigendom begeleiden u in al de administratieve aspecten van uw missie.


20Door de bovenstaande adviezen op te volgen, zult u uw mede-eigendom snel zonder enige moeite beheren. U bespaart tijd en wint ook het vertrouwen en de sympathie van de andere mede-eigenaars.

Wilt u meer weten? Aarzel niet om contact met ons op te nemen!

Vraag een gratis offerte !

  1. Een expert neemt overdag (tussen 9.00 en 18.00 uur) contact met u op
  2. Hij stelt u onze oplossing voor, op basis van uw behoeften
  3. Een aangepaste offerte volgt